Mød Martin Liese, SKIOLD & VMS i Australien

I Australien ligger SKIOLD & Vacuum Milling Solutions, og manden i spidsen for virksomheden og grundlæggeren med omkring 20 ansatte er Martin Liese.

Den 48-årige CEO har stået i spidsen for virksomheden siden 2011, men inden da havde han en spændende erhvervskarriere, som begyndte, da han kun var 16 år gammel.

»Jeg kunne ikke rigtig lide at gå i skole, jeg ville bare arbejde, så jeg var ret ung, da jeg fik job i malkemaskine-industrien som malkemaskinetekniker for et Delaval-firma,« siger Martin Liese.

Stiftede VMS i 2005

Det blev til 11 år, hvoraf de sidste blev brugt som leder inden for salg, service og installation af malkemaskiner.

"Jeg drømte om at blive selvstændig, og efter flere år i landbrugsudstyrsbranchen grundlagde jeg Vacuum Milling Solutions i 2005. Det var en spændende tid, men i 2011 var jeg nået til et punkt, hvor jeg ønskede at sikre min fremtid i fodermølleindustrien og vokse yderligere," siger Martin Liese.

SKIOLD købte 50 procent

Gennem Vacuum Milling Solutions havde han stiftet bekendtskab med SKIOLD, og han kontaktede den daværende administrerende direktør for SKIOLD for at undersøge mulighederne for en form for samarbejde.

“Vi kom frem til en god aftale, hvor SKIOLD købte 50 procent af Vacuum Milling Solutions, mens jeg beholdt de andre 50 procent. Siden da har vi kombineret europæiske kvalitetsmaskiner med vores specialiserede service," forklarer Martin Liese, som i 2020 også blev medejer af SKIOLD-koncernen.

SKIOLD & Vacuum Milling Solutions har specialiseret sig i at identificere kundens specifikke behov for komplette fodermøller og svinefodring, både skræddersyet og i standarddesign med kapaciteter fra 1 tph til 40 tph og større efter anmodning. 

»Vi tilbyder hele pakken af udstyr, tilbehør og styresystemer til en komplet fodermølle- og svinefodringsløsning inklusive teknisk support og service,« siger Martin Liese.

Hvad er SKIOLDs styrker set fra dit synspunkt?

"SKIOLD-VMS-teamet er en af vores største styrker. Vi er alle dedikerede til kundetilfredshed og service, hvilket har resulteret i, at 90 procent af arbejdet kommer fra kundehenvisninger."